چشم اندازی بر مصا حبه اختصاصی محمود کرزی برادر رئیس جمهور با « تلویزیون طلوع»
تراب نژاد تراب نژاد

مورخ14می 2011

( آقای کرزی  برادرم  یک سیا ست مدار ضعیف است وهمیش به مسایل سیا سی مصروف است)

 بعد از سقوط و افتضاح کابل بانک ، ذریعهء  یک تعداد از تاجران مربوط به دستگاه دولت ، مشترکین کابل بانک را واهمه فرا گرفت. دولت طی اعلامیهء وعده داد ، که کابل بانک را زیر کنترول می گیرد و با ادارهء سالم وضع را به حالت نورمال بر میگرداند . وزارت مالیه افغانستان مقادر هنگفت پول را جهت ترزیق به کابل بانک درج بودجهء سالانهء مملکت نمود ، که بودجهء پیشنهادی دولت به شورای ملی از جانب نمایندگان ملت به ویژه توسط داود« کلکانی» با استدلال متهورانهء رد گردید.

داود« کلکانی»  خاطرنشان ساخت که: ما نمیتوانیم دزدی ها و سؤ استفاده جویی های عدهء از غاصبین مال مردم را  که از این بانک فرار داده اند و در دوبی  به خریداری قصر های مجلل اقدام کرده اند، از جیب ملت بپردازیم.

در نتیجه وکلأ به توافق رسیدند ، که اقای« فطرت» رئیس بانک مرکزی د افغانستان بانک  در پارلمان حاضر شده و چگونگی دستبرد از این بانک را طور مستدل به نمایندگان ملت وضاحت دهد .

 به تعقیب آن مطابق اجندای مطروحه آقای «فطرت» یکجا با رئیس و کار کنان کابل بانک در نشست پارلمان حاضر و با صحبت فصیح و مستدل خود شجاعانه و بی حراس و وطنپرستانه گذارش خود را ارايه و شیرخان« فرنود» رئیس و مؤسس کابل بانک را ( 666)میلیون دالر , خلیل ا لله فیروزی معاون کابل بانک  را (66) ملیون دالر، حا جی یاسین برادر مارشال فهیم معاون اول ریا ست جمهوری را (66)میلیون دالر , شرکت گلبهار ما ر کیت را ( 37 ) میلیون دالر , شرکت داوی را (30) میلیون دالر و محمود کرزی برادر حا مد کرزی رئیس جمهور  را ( 22) میلیون دالر مقروض کابل بانک وانمود  وخاطر نشان ساختند  که به تعداد (12 )تن از وزیران بر حال کا بینه و (20) تن از وزرای اسبق نیز تحت عنوان قرضه  دا را ئی های این بانک را به یغما برده اند.

 آقای«فطرت» افزود که معاونان وزیر ,  روسای مستقل  ،اعضأ پا رلمان وافراد با نفوذ با لاتر از( 120) تن از این بانک سوء استفاده نموده اند ، که در آینده نزدیک فهرست مکمل آنان به مطبو عات سپرده خواهند شد.

 هم چنان وی از امنیت خود وهمکا ران خود  نیز اظهار نگرانی نمود ه گفت : که من اولین فردی خواهم بود  ،  که چنین جر ئت اخلاقی ووظیفوی را به حظور نما یند گان ملت در خا نه ملت انجام میدهم .

به تعقیب این ما جرا محمود کرزی ذریعه نامهء  به شورای ملی ، ادعا آقای« فطرت» را بی اساس خوانده وخود را مقروض این بانک نپنداشت .

تلویزیون طلوع در این راستا با مو صوف مصا حبهء را انجام داد ، که طور زنده به نشر سپرده شد .

 روئوس این مصا حبه عبارت از آن است که :

 شما اقای محمود کرزی به ادعای رئیس د افغا نستان بانک مبلغ (22)میلیون دالر امریکای را از کابل بانک سوء استفاده نموده اید ،نظر شما در این مورد چیست ؟

وی در پاسخ اظهار داشت،: که من از کابل بانک مقروض نیستم واین (22) میلیون را تحویل بانک نموده ام . وی در یک حر کت فریب کا رانه و موزیانه یک ورق کاغذ را در پرده تلویزیون نشان داد ه و ادعا نمود ، که آقای «فطرت» در نزد نما یندگان ملت ادعای دروغ نموده است  ، که افترا خودش جرم است .

وی در موردسوا لی در مورد  اخذ پول از کا بل بانک  که در کمپاین ریا ست جمهوری به نفع آقای کرزی که ذریعهء محمود کرزی بیرون شده بود ، چنین اظهار داشت:

در کمپاین کرزی از کا بل بانک پول کشیده شده است ،  ولی نه بو سیلهء «من » ،اینکه برای کی تحویل داده شده است وچه مقدار را احتوا مینماید ، وظیفه دولت است که آنرا افشا نما ید .

وی در برابر خریداری ویلای در دوبی از هزینه کابل بانک چنین پا سخ ارائه نمود:

از اینکه من سهمدار کا بل بانک هستم از سر مایهء بانک برایم خا نه خریداری تا اولاد هایم را به آنجا منتقل وبه کا بل نزدیک گردند ، البته بعدآ پول خا نه ذریعهء شیر خان «فرنود» از من گرفته شده است .( اما وی در این مورد کدام سندی را ارئه نداشت.)

در را بطه با سوال سهم وی در کا بل بانک چنین پاسخ  گفت:

وی خویش را سهمدار (7 ) فیصد کا بل بانک  وانمودکرد که طور قرضه( بدون پرداخت پول فیزیکی) مرا به سهم کابل بانک هفت فیصد سهم داده اند .

 که با این اعتراف طشت رسوائی محمود کرزی از بام تبخترسر نگون شده ،کوس وکر نایی آن گوش فلک را کر وتعفن آن عا لمی را فرا گرفته است، که چسان برادر یک زما مدار تحت حما یهء غرب ، در تما م کمپنی ها وسر ما یه گذاری ها بدون پشتوا نهء پو لی سهمدار می گردد ؟ که  تا ، تا جران فا سد واستفاده جو تحت حما یت سیا سی این عضو کلیدی خا نواده رئیس جمهور  آنچه دار وندار این ملت است ،غارت کنند و در تعینات  پست های کلیدی  دولت در این قصر های بیرون از مملکت  در محافل شب نشینی و عیاشی آنان تصمیم ګیرنده و یا هم  تغیر دهنده  باشند  و جا معه جها نی هزا ران میلیون دالر را تحت نام باز سازی افغا نستان به کشور سرازیر کنند وهزا ران فر زند جا معه جها نی جا نهای خود را در دفاع از چنین رژیم فا سد قر بان کنند ، که صلاحیت همگا نی بدست این تا جران فریب کار باشد و نمونهء چنین حا کمیت فا سد وقلدر در حا فظه تاریخ  جهان که نظیر ندارد ، وجود داشته باشد .

پس روشن است که داکتر عبد الله عبد الله رهبر تغیر وامید در انتخا بات ریا ست جمهوری که با تفاوت اندک علی الرغم تقلب گسترده وحما یت بیدریغ این تا جران , با پشتیبانی چنین بانک ، با چه نوعی از هیو لائی طرف بوده است که مقاومت کند ؟

البته نقش کابل بانک در حما یت کرزی در انتخا بات تقلبی  که بعدآ بطرز درا ما تیک مورد حما یت جا معه جهانی نیز  قرار گرفت ، بسیار برجسته بود. و ما می بینیم که  چگو نه رهبران ملت فروش وسران اقوام عوا مفریب و بد نام تاریخ  با گر فتن پول  متحدین خود را مورد معا مله قرار داده و میدهند .

  با تاسف باید اظهار داشت ، که ملت هم به آن سطح فکری نا یل نگر دیده اند  تا درک نما یند، که با رای خویش چه رسا لت دارند وکی به نفع شان است وکی به ضرر شان است.!؟

 در حقیقت با زنده اصلی این ملت است ، زیرا با گذشت ده سال با وجود حما یت  ګستردهء جا معهء جها نی کو چکترین تغیری در وضعیت سیا سی ، اقتصادی ، اجتماعی ، وبویژه امنیتی کشور  رو نما نگر دیده بلکه بد ترهم  گردیده است وبر عکس عدهء از فساد پیشه ها در ستیغ شا مخ ثروت ومنفعت نایل آمده اند ، که تعداد شان خیلی ها اندک بوده وهمه  به دستگاه دولت کرزی وابسته اند. جامعه جهانی باید پول مصرف کنند و خون بپردازند ولی این دولت را  هیچ هم انتقاد نکنند ، که بالای ابرویت چیزی است؟ٔ! .

اما برعکس این دولت اقای کرزی است که بالای جامعه جهانی ناز و نخره دارد ، مضحک تر آنکه محمود کرزی با بی حیا یی ودیده درایی می گوید، که من در« دوبی» قبل از انتخا بات چهار صد تاجر را در ویلای خویش دعوت نمودم وبه نفع آقای کرزی کمپاین نمودم ، که همه مقدار پول قا بل ملاحظه را نقدآ پرداخت ، که دراین جمع شیر خان« فرنود »در سطح اول قرار داشت. ولی من پشیمان هستم، که چنین کمپاین را انجام دادم ، زیرا آقای کرزی برادرم یک سیا ست مدار ضعیف است وهمیش به مسایل سیا سی مصروف است ، ازاین  جهت روابط خود را با امریکائیان خراب نموده است .!

او جا پان را مثال داد ،  که جا پا نیان بعد از جنگ مسا یل عمده را بدوش امریکا ئیان گذاشتند وخود شان توجه خود را به باز سازی معطوف داشتند ، که نتیجه اش را امروز میبینیم ، اماکرزی حرف مرا نمی شنود، باز هم به مسایل سیا سی مصروف است .

از اظها رات محمود کرزی نتیجه گرفته میشود که :

عمر سیا سی کرزی آفتاب لب بام است ؛ورنه برادرکرزی چرا  با این همه مال ومکنت  که از نام کرزی تصاحب شده است ، چطور در این شرایط از وی مذمت می کند ؟!

عده یی را به این باور است که محمود کرزی با این تر فند خود بار دیگر عده ایرا می فریبد ،که بعد از حا کمیت کرزی تحت این درامه مضحک بتواند از ثروت باد آورده اش که اکثرآ سبب بد نامی کرزی نیز همین برادران شده است , حمایت نماید ؛ولی این برادران باید بدانند ، که با پایان حا کمیت کرزی آنان مو قف شکننده ومبهم دارند , زیرا این ملت فریب کسی را نه خواهد خورد وهمین تا جران دوست امروز محمود کرزی  فردا انتقام گیر حقیقی خوا هند بود .

راه حل  بیرون رفت چیست؟

-         در قدم نخست لست  افراد فاسد ‌ذریعه کا بل بانک افشا ودو لت به حصول پول حیف ومیل شده بدون اتلاف وقت اقدام وافراد بد نام را از دستگاه دولت اخراج نماید, در غیر آن موجودیت کمسیون های مبارزه با فساد نوعی فریب است ، که اذهان مردم را مسموم میکند ،زیر ارادهء مبارزه با فساد ومواد مخدر را مردم در وجود این دولت نمی بیند.

-         در تعینات افراد بلند پایه از اصل شا یستگی استفاده گردد واز مدا خلهء این معا مله گران یعنی تا جران وافراد با نفوذ  که با اشخاص و افراد روابط دوستانه و یا بد بینانه داشته باشند  ، جلو گیری صورت گیرد .

-         دولت در وعده ها و تعهداتش به ملت از اخلاص کار بگیرد، زیرا دروغ واغوا به حدی رسیده است که با لای دولتمردان کنونی باور وجود ندارد.

                                                  وسلام

                                                 پایان  


May 24th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها